Geerth Hessel Boschma (1949)Geerth Boschma werd op zijn twintigste leerling tekstschrijver bij een destijds fameus Rotterdams reclamebureau. Als aankomend talent dacht hij meteen mooie reclames voor het automerk Renault te kunnen maken, hij begon echter het eerste jaar met het vertalen van de Franstalige instructieboekjes. ‘Dat is je beste leerschool,’ zei zijn toenmalige baas en leermeester.
In de jaren negentig kreeg Geerth Boschma als directeureigenaar van het marketing en reclamebureau La Compagnie in Groningen alles te maken met sport en voetbalmarketing. Hij introduceerde het merk Twinlife voor Frank en Ronald de Boer, het zeilsportmerk Gaastra en werkte zes jaar lang voor het Italiaanse sportmerk Lotto waarbij hij te maken kreeg met de merchandising van o.a. Oranje, AC Milan, Fiorentina, Zwitserland en Boris Becker. Ook hielp hij mee FC Groningen te ontsnappen uit de eerste divisie en later te koppelen aan het duurzaamheidsthema via Energy Valley. Als adviseur en spindoctor van Henk Eising, die als taak kreeg Sportclub Veendam weer op poten te zetten, werd hij zelf weer getroffen door wat positieve energie vermag. De schrijver was ooggetuige van gebeurtenissen die bijna niemand gelooft als je het van anderen hoort. Daarom dit boek: De Neef van de Koning. Dan hoort u het niet van een ander, maar uit de eerste hand. |
|
Dagblad Van Het Noorden
donderdag 21 juni 2012
Henk Eising Maakt zich zorgen om mijn boek,"
aldus Geerth Boschma in het artikel dat het Dagblad
van het Noorden aan het verschijnen van zijn boek wijdde.
aldus Geerth Boschma in het artikel dat het Dagblad
van het Noorden aan het verschijnen van zijn boek wijdde.
Uitgeverij Nobelman Officiële Website Copyright © Nobelman.nl 2011-2024, All rights reserved. Website is NOT responsible for any external link on the website Powered by: Uitgeverij Nobelman Distributie / Contact us |
Contact
Uitgeverij Nobelman Hoofdvestiging: Emdenweg 3 9723 TA Groningen e-mail : [email protected] tel: 06 50831893 |